הסרת אזכורים שליליים ברשת – המדריך השלם

feedback-520527_640

הסרת אזכורים שליליים ברשת – המדריך השלם

העידן הדיגיטלי של היום מחייב כל עסק ואדם פרטי לעקוב אחרי המוניטין הנוצר ברחבי האינטרנט. ובכן, הרי כולנו חיים בעולם אינטראקטיבי בו כל אחד יכול לשתף כמעט כל דבר, ולעסקים הדבר יכול להיות חיובי ושלילי כאחד. במטרה להימנע ממוניטין שלילי ברשת שעשוי לפגוע במכירות ובשמו הטוב של עסקיכם, יש לנהלו באמצעות הסרת אזכורים שליליים.

כיום, כולנו מתנהלים דרך הרשת. אנשים פרטיים וחברות שונות מנהלים פרופילים עסקיים, דפי רשת פופולאריים והן פעילות בשלל הרשתות החברתיות. מנועי החיפוש במקביל, הלכו וצברו תאוצה ומרבית המשתמשים ברשת עושים בהם שימוש. המנועים השונים, האתרים והרשתות מסייעים לנו במטרה לאסוף מידע על עובדים פוטנציאליים והן על שיתופי פעולה עתידיים.

האינטראקטיביות שהרשת מאפשרת, בעצם מסייעת לכל גולש פרטי לפרסם כל דבר העולה על רוחו: שלילי וחיובי כאחד. יש האומרים כי כל פרסום הוא פרסום טוב, אך במידה וחברתכם אוספת מספר אזכורים שליליים רבים על גבי הרשת, הדבר עשוי להיות פרובלמטי ואף לפגוע בהכנסותיה של החברה.

תופעת השיימינג ברשת הופכת נפוצה יותר ויותר. הדבר מתאפשר, כאמור, מיכולתו של כל גולש מצוי לפרסם את כל שעל ליבו. אזכורים שליליים מתבטאים בכמה אופנים: ביקורות על שירות לא טוב, תלונות על איכות מוצרים, חוויית רכישה לא מתאימה או יחס שלילי מצד החברה או האדם הפרטי. ביקורות ותלונות אלו עשויות להיערם ולהצטבר, וכך גם להגיע לעיניהם של לקוחות פוטנציאליים נוספים.

כמובן, שביקורת שלילית שעושה את דרכה את קהלי יעד אופציונאליים לשיתופי פעולה עתידיים וביצוע מכירות עשויה להשפיע לרעה על החלטתם של אלו לבצע רכישה או לחילופין לעבוד בשיתוף עם החברה הנ"ל. כיום, כל בלוגר, עיתונאי ואף לקוח לא מרוצה יכול להשפיע רבות על עסקיכם ולגרום לו נזק גדול. על כן, על כל חברה להיות עם היד על הדופק ולטפל באופן שוטף במוניטין הרשתי שלה.

כיצד ניתן להתמודד עם התופעה?

הפתרון הוא כמובן טיפול מיידי ואי הזנחה. חברות לניהול מוניטין, כמו a-2-z, פיצחו את השיטה להתמודדות עם סיטואציות פרובלמטיות מן הסוג הזה. כל כתבה, ביקורת ואזכור שלילי בעלי משקל כבר על שמכם הטוב ועל כן- יש להסתיר ולהסיר את אלו במטרה להימנע מפגיעה ממשית בעסקיכם.

הסרת האזכורים השליליים היא איננה תהליך פשוט כלל וכוללת שלבים רבים הפועלים בכמה מישורים במקביל. ראשית, צוות מומחה מוסמך ומיומן מפיק במיוחד בעבורכם תוכן מקורי וייחודי בעל אופי חיובי. התכנים שמיוצרים מדגישים את יתרונותיו הבולטים של עסקיכם, ומטרתם להחליף את האזכורים השליליים הפוגעים בשמו הטוב. כך, נוצרת תדמית מזמינה וחיובית המשפרת ומעצימה את מקומכם בשוק.

כותבי תוכן מומחים משתדלים לשים את מרבית ההתמקדות על פעילות חיובית, תרומה חברתית והעשייה למען הסביבה שמחזקת החברה שלכם. כך, למעשה- נבחר המסר הרצוי שמועבר לקורא: הרי שמדובר בחברה שאפתנית שעושה רק טוב ופועלת המון למען עשייה חברתית קולקטיבית.

לאחר ייצורו של תוכן פוטנציאלי וייחודי, יש לקדמו במטרה שיחליף את האזכורים השליליים. הדבר מבוסס על מנגנוני הפעולה של מנוע החיפוש המרכזי גוגל, שמציב בקדמה כתבות ואזכורים עפ"י כמות קישורים מרבית, רלוונטיות התוכן, וכמות אזכורים. במטרה ליצור ולהקנות את כל המאפיינים הללו לתוכן הייחודי שנכתב במיוחד בעבורכם, מתבצעות פעולות קידום שונות (ממומן ואורגני) שמטרתן להעלות את מיקומן של הכתבות בעלות האזכורים החיוביים, וכך בהתאמה לדאוג להסרת האזכורים השליליים.

ובכן, יש לציין כי מדובר בתהליך בעל חשיבות מכרעת בעבור העסק שלכם. במטרה לדאוג לקידומו ופיתוחו, אל לכם להישאר אדישים. הקפידו על ניהול מוניטין רשתי כי בסופו של דבר, מדובר בפנים של העסק שלכם. מעוניינים לדעת עוד? צרו עמנו קשר לפגישת ייעוץ והיכרות.

About the Author

אלון זכאי, מייסד ומנכ"ל A-2-Z, חברת שיווק בינלאומי באינטרנט.
מבכירי אנשי השיווק באינטרנט בישראל, בעל שנים של ניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי.
בנה ומעביר מערכי הדרכה בנושאים השונים של השיווק, המוניטין והנגישות ברשת – כולל הרצאות, סדנאות מעשיות, קורסים, הדרכות וימי עיון. כותב משותף של שני הספרים: "שיווק נכון באינטרנט" ו-"שיווק נכון בפייסבוק".