ביטחון אישי גם באינטרנט: דוגמה לניהול מוניטין

online_reputation

ביטחון אישי גם באינטרנט: דוגמה לניהול מוניטין

מדוע ניהול מוניטין באינטרנט חשוב? מנהל התחום בחברת A-2-Z מספק דוגמה למקרה בו ניהול מוניטין הוכיח את עצמו עבור לקוח עסקי של החברה. "הלקוח הגיע מתחום הביטחון, ובשלב מסוים אחד הנחקרים שלו החליט להתנכל לו והחל להפיץ עליו עלילות בכל מני אתרים ופורומים באינטרנט שבסופו של דבר הופיעו בעמוד הראשון בגוגל כאשר היו מקלידים את שמו של הלקוח."

עד כמה הפעילות הזו הזיקה ללקוח מבחינה עסקית?

"הנזק היה עצום. אותו לקוח בדיוק פתח עסק חדש, והתוצאות השקריות בגוגל פגעו בשמו הטוב, ופגמו ביכולת שלו להשיג לקוחות חדשים."

מהו השלב הראשון בניהול המוניטין של לקוח כזה?

"השלב הראשון הוא בחינת המקרה: בדקנו לעומק באלו ביטויים נוספים התוצאות השליליות עולות, בדקנו את האתרים בהם נמצאים התוצאות השליליות והערכנו את ה –"כוח" של בגוגל – האם הם אתרים סמכותיים בעיני גוגל או לא."

ולאחר שהבדיקה הזאת מתבצעת?

"השלב הבא הוא בניית אסטרטגיית תוכן ע"פ תכני הלקוח והתחלה של בבניית מערך נכסים דיגיטליים: במהלך מספר חודשים הזרמנו לנכסים אלו תכנים חיובים וקידמנו אותם לעמוד הראשון וכך דחקנו את התוצאות השליליות/שקריות מחוץ לעשרים העמודים הראשונים."

עד כמה הפעילות הזאת מסייעת, בסופו של דבר, ללקוח? אחרי הכל, התוכן השלילי על הלקוח לא נעלם מהרשת.

"לפעילות הזאת יש חשיבות גדולה. העמודים הראשונים בתוצאות החיפוש על הלקוח הם העמודים שרוב הגולשים מתעמקים בהם – וגם גולשים שממשיכים הלאה לרוב מייחסים חשיבות פחות לתוצאות בעמודים נידחים יותר. אין ספק שדחיקת התוצאות השליליות אחורה במנוע החיפוש סייעה ללקוח."

ומעבר לחשיבות של תוכן חיובי, מה עוד מלמד המקרה הזה על ניהול מוניטין?

"המקרה הזה מדגים עד כמה חשוב לתחזק את הנכסים הדיגיטליים של הלקוח. פעילות בנכסים האלה יכולה לקבוע מי בעצם מנהל את המוניטין של הלקוח – הלקוח עצמו, שדואג לעדכן אותם באופן שוטף ובכך תורם לתוצאות החיפוש על שמו ברשת או אנשים אחרים שמנצלים את הנכסים הדיגיטליים הנגישים להם כדי לפגוע בו."

About the Author