אלו לא המתחרים שמשפיעים לך על העסק – אלא המוניטין שלך!

maxresdefault

אלו לא המתחרים שמשפיעים לך על העסק – אלא המוניטין שלך!

ישנן הרבה דעות מוטעות לגבי ניהול מוניטין באינטרנט: יש שחושבים שמדובר רק בניטור מדיה חברתית, ואילו אחרים מאמינים שמדובר ביחסי ציבור, בעוד לאחרים אין ממש מושג כיצד ניהול המוניטין יכול להשפיע על העסק ועל המכירות. המווניטין שלך חשוב היום יותר. חשוב יותר ממכירות, וכן, חשוב יותר משיווק.
הפרדיגמה השתנתה. בסביבה העסקית והתקשורתית של היום, אלה כבר לא המתחרים שמאיימים ומגבילים את שגשוגך. המוניטין שלך הוא האיום המרכזי שיכול להרוס לך את העסק – ואפילו מהיום למחר. לכן, כל חברה – גדולה כקטנה, חייבת להגדיר מדיניות ואסטרטגיה ברורה לניהול מוניטין באינטרנט (דיגיטלי/מקוון/ברשת או כל ביטוי אחר) ולפעול בהן באופן מתמשך ומתמיד, כי זה הפך להיות קו החזית העיקרי לשמירה על העסק והבטחת שגשוגו. חשוב יותר ממכירות, וכן, חשוב יותר משיווק.

הם מדברים עליך

רק לפני כמה שנים האינטרנט היה מאוד שונה. הלקוחות היו פסיביים. אנשים לא יכלו להשמיע קול בפומבי באופן רב עצמה והתקשורת העסקית זרמה "מלמעלה למטה". כיום, המצב בשוק השתנה באופן קיצוני. היום, אתרי האינטרנט הגדולים הם דינמיים. הם מחפשים תגובות ותוכן של גולשים. הם חייבים את התוכן הזה, בין היתר כי זה משפיע על תוצאות החיפוש עליהם בגוגל. ובנוסף, האינטראקציות ברשתות החברתיות חיוניות היום לכל הצלחה עסקית.
גם אם העסק שלך קטן, הם (לקוחות פוטנציאליים, לקוחות, מתחרים… מישהו, ואולי כולם) מדברים עליך. הם צייצו על המוצר החדש שלך, השאירו תגובה בבלוג שלך, פרסמו פוסט בפייסבוק שלהם על חוויית הלקוח, התלוננו באחת הרשויות, הגיבו על כתבה באתר חדשות ועוד הרבה יותר. אם אתם חושבים שאתם יכולים לדלג על זה, להתעלם מזה ולא להביא בחשבון את קולות האנשים, הדעות והביקורות – תחשבו שוב.

סיכון השקיפות

הדיבר החשוב ביותר היום בעסקים הוא השקיפות. "להיות שקוף". לקוחות רוצים לקנות אצל מי שפתוח לביקורת ולמשוב. בלי שקיפות המכירות יורדות. לכן חברות מאמצות את המצב התקשורתי החדש הזה עם הקהל. אבל, להיות שקוף – להיות פתוח, לא בא ללא מחיר. אם העסק שלכם, המותג שלכם, מקבל משוב, דעות לקוח וכד', אתם חייבים להיות מוכנים להתמודד איתם – ומייד.
כדי לפתח מדיניות ואסטרטגיה לניהול טוב ויעיל של המוניטין שלכם באינטרנט צריך לשאול:
• מה אם המוצר / שירות שלי מושך יותר מדי אש וביקורת?
• מה אם העובדים שלי לא מתמצאים במדיה חברתית ובמה שצריך לעשות ברשת?
• מה אם המתחרים שלי מנצלים את זה?
אלו רק חלק מהסיבות למה חשוב וצריך להחליט על תכנית ניהול מוניטין מקצועית וראויה באינטרנט ויפה דקה אחת קודם!
מעוניינים לשמוע כיצד ניתן לשמר ולשפר את המוניטין שלכם ברשת? צרו עמנו קשר עוד היום!

About the Author

אלון זכאי, מייסד ומנכ"ל A-2-Z, חברת שיווק בינלאומי באינטרנט.
מבכירי אנשי השיווק באינטרנט בישראל, בעל שנים של ניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי.
בנה ומעביר מערכי הדרכה בנושאים השונים של השיווק, המוניטין והנגישות ברשת – כולל הרצאות, סדנאות מעשיות, קורסים, הדרכות וימי עיון. כותב משותף של שני הספרים: "שיווק נכון באינטרנט" ו-"שיווק נכון בפייסבוק".