חמשת היסודות לניהול מוניטין באינטרנט בצורה נכונה:

points-1594747_640

חמשת היסודות לניהול מוניטין באינטרנט בצורה נכונה:

ניהול מוניטין באינטרנט זה השיווק החדש, הנה חמשת היסודות לניהול המוניטין הדיגיטאלי:

ניהול מוניטין מקוון, יזום ופרואקטיבי הוא חיוני להבטיח את התדמית שלכם ואת התפיסה החיובית עליכם ועל העסקים שלכם. הערות שליליות יכולות להשפיע באופן משמעותי על זהות וערכי המותג שלכם, על תדמית החברה שלכם ועל דעת הקהל באופן כללי. עכשיו, כשכל הלקוחות הפוטנציאליים פועלים ונמצאים באינטרנט, ניהול המוניטין באינטרנט הוא המסד והטפחות של השיווק העכשווי וחייבים ללמוד איך עושים זאת באופן מקצועי כדי לנצח בתחרות על לבו (ועל כיסו) של הקהל.

ל-David Kaufer יש אתר מעניין, הסלוגן שחוזר באתר שלו – "to make your audience love you"
דיוויד מדבר לא אחת על חמישה עקרונות יסוד לניהול המוניטין המקוון שלכם:

1. ערנות – חובה להפעיל את הרדאר.
בראש ובראשונה חייבים לעבות את הנוכחות בכל ערוצי האינטרנט ולשים לב למה שנאמר עליכם, חיובי ושלילי כאחד. ישנם כלים שאתם יכולים להפעיל בעצמכם, כמו הזנות RSS או Google Alerts או חיפוש ביטויי המותג שלהם באופן חופשי באינטרנט.

2. מתאימים – בוחנים שינויים בפעילות
בין אם הרדארים שהפעלתם חושפים מחמאות או ביקורות, השתמשו בנתונים כבמפת דרכים להצעיד את העסקים שלכם קדימה. הניסיון לתת מענה לכל תגובה פרטנית אינו אפשרי (אם כי רצוי מאוד לתת מענה מקסימלי ככל הניתן), אבל, חייבים להבין בגדול מהי תמונת המוניטין שלכם שמצטיירת. לדוגמה: תלונות ממקורות שונים שיש להן מכנה משותף מהוות נורת אזהרה לכך שאתם חייבים לטפל בנושא המדובר. באופן דומה, אם אתם מגלים שיותר מ-90% מהביקורות עליכם הן חיוביות, אזי פעלתם עד עתה בצורה נכונה, אבל, לא לעולם חוסן! תמשיכו עם הדברים הטובים שעשיתם ואל תנוחו על זרי הדפנה.

3. מטייבים – אופטימיזציה של הפעילות התקשורתית
מותג מפורסם ומוכר מהווה כיום, בניגוד לעבר, חרב פיפיות. מצד אחד, אתם מזוהים ויש לכם קהל לקוחות רב. מצד השני, אתם פגיעים יותר, דווקא בגלל הניראות המוגברת שלכם. אופטימיזציה של הנוכחות שלכם באינטרנט, בתקשורת הדיגיטלית ובניו-מדיה, אמורה להשיג עקביות לאורך כל קוי החזית ובמיוחד בערוצים המרכזיים. חייבים גם לרכז ולשדרג את התקשורת הפנימית בארגון ולתזמר את מיקורי החוץ, על מנת למנוע חוסר עקביות פנימית לוודא שכל המחלקות (יחסי ציבור, שיווק, שירות לקוחות, משרד הפרסום וכד') מציגות עמדה אחידה.

4. יוזמים – להיות פרואקטיביים
כשמופיעות תלונות ותגובות שליליות לגביכם, אל תטאטאו אותן מתחת לשטיח, לעולם. הדבר חשוב ביותר שחייבים לעשות, זה לבדוק את המצב לאשורו ולברר אם לתלונות הללו יש בסיס כלשהו. אם כן, היו מוכנים להגיב בכנות, בפתיחות ובשקיפות. וזאת יש לדעת: קיים הבדל מהותי בטיפול במצב שלילי באופן מאוזן, מושכל ויעיל, לבין תגובה מתגוננת וכעוסה שגוררת אחריה גל של תגובות נגד, שרק מחמיר את מצבכם. שימרו על קור רוח והתמודדו עם המצב הקשה באותו אופן שבו הייתם פועלים באופן אישי: נותנים מענה אפקטיבי לתלונת הלקוח, מרגיעים את המצב ומתקדמים הלאה.

5. מעורבים – לא מפקירים את הזירה
על מנת לשמור על מוניטין אינטרנטי חיובי, אתם חייבים לקיים ולטפח את היחסים שלכם באינטרנט באמצעות בלוגים או פורומים, קופונים ומבצעים מיוחדים שזמינים באופן בלעדי רק דרך פלטפורמות המדיה החברתית, ומעל הכל, לעשות מאמצים כנים להתחבר לקהל שלכם. כמה תלונות או ביקורות רעות ישפיעו עליכם הרבה פחות, אם רוב האינטראקציות המקוונות שלכם וחוויות המותג שלכם, בולטים בהשתקפות החיובית שלהם במדיות הללו.
על ידי יישומה ותחזוקתה של פעילות ניהול מוניטין מתמשכת, תוכלו להתמקד בלהבטיח שהשירותים והמוצרים שלכם, מתאימים לצרכים המשתנים של קהלי הלקוחות שלכם – ולא תחושו שאתם נמצאים כל הזמן במגננה. הפעלת גורם מקצועי בניהול המוניטין המקוון, יתרום תרומה מכרעת להצלחת מאמצי השיווק שלכם והצלחתכם העסקית לאורך זמן.

אין ספק שניהול המוניטין הדיגיטלי שלכם צריך לעמוד בראש מעייניכם בכל הנוגע לנוכחות שלכם ברשת, וזה רק על קצה המזלג. צרו עמנו קשר, וקבעו איתנו פגישת היכרות עוד היום על מנת להתעמק בעובי הקורה בכל הנוגע לתחום ניהול המוניטין.

About the Author

אלון זכאי, מייסד ומנכ"ל A-2-Z, חברת שיווק בינלאומי באינטרנט.
מבכירי אנשי השיווק באינטרנט בישראל, בעל שנים של ניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי.
בנה ומעביר מערכי הדרכה בנושאים השונים של השיווק, המוניטין והנגישות ברשת – כולל הרצאות, סדנאות מעשיות, קורסים, הדרכות וימי עיון. כותב משותף של שני הספרים: "שיווק נכון באינטרנט" ו-"שיווק נכון בפייסבוק".