9 טיפים שימושיים לשיפור המוניטין הדיגיטלי שלכם

google-485611_640

9 טיפים שימושיים לשיפור המוניטין הדיגיטלי שלכם

תהליך ההבראה או השיפור של המוניטין הדיגיטלי שלכם או של העסק שלכם, וביסוסו החיובי ברשת הינו עבודה שוטפת, לעיתים מעט סיזיפית, המערבת מספר דיסציפלינות והתעסקות במספר זירות כגון: תוכן, קידום אתרים (SEO), פעילות שוטפת במדיה חברתית, ניטור אזכורים ותוצאות חיפוש ועוד.
האתר www.recoverreputation.com העלה מאמר מעניין מאוד המאגד בתוכו לא פחות מ-25 טיפים יישומיים לשיפור המוניטין. החלטנו לתמצת לכם את העיקר, וערכנו בקצרה 9 טיפים מתוכם, שנציג לכם אותם כאן:

צרו אתר או אתרי אינטרנט נוספים
הקמת אתר, הכולל כמובן תכנון מראש, כך שיכלול את מילות המפתח הרלוונטיות המופיעות בפרסומים השליליים, אותם אתם מעוניינים להסיר. דוגמאות לביטויי מפתח שכאלו: שמך, שם העסק או שם המותג.
כמובן שיש להקפיד על כך שהתוכן באתר יהיה ברמה גבוהה ועשיר ברמה שיספק ערך מסוים עבור הקורא, כמו גם הניווט באתרים, בקצרה – יש להקפיד על כך שהאתר או האתרים שלכם יתאימו למדיניות הסריקה של גוגל, ובהתאם לקווי המנחה שענקית החיפוש מציגה לבעלי אתרים. במידה והנחיות אלו יבוצעו וייושמו כמו שצריך, הרי שזו אחת הדרכים הטובות ביותר לתקן נוכחות פגומה באינטרנט.

נהלו בלוג, ועדכנו אותו!
ניהול בלוג הוא אחד הפתרונות היעילים ביותר בעולם ניהול המוניטין באינטרנט. חיוני מאוד לפרסם מאמרים על בסיס קבוע ולעיתים קרובות, וזאת על מנת שיהיה יותר עשיר בתוכן וגם שגוגל יזהה את הבלוג כבלוג שמתעדכן על בסיס קבוע ונותר עדכני. כמו כן, חשוב להקפיד שתוכן המאמרים יהיה מאלף ומרתק לעתים קרובות. מומלץ מאוד להשתמש בכותרות קליטות, תמונות טובות שנרכשו (ולא "נסחבו") או כל שימוש אחר במדיה, שיבוץ כותרות משנה בגוף הטקסט, שיהיה שבור למקטעים קלים לקריאה וקישור אחד או שניים לאתרכם.

התרחקו מפרסום שלילי!
מומלץ מאוד שלא להגיב לתוכן שלילי בשום פנים ואופן. תוכן שלילי יכול להתבטא בדברים כגון ביקורות או כל דבר דומה. תגיבו לתוכן שלילי? זה רק ידרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש. או במילים אחרות – אל תאכילו את הטרול, אחרת הוא יגדל. אנחנו מבינים כמה לספר את הצד שלכם בסיפור מפתה מאוד, וחשוב לכם שכולם יידעו, אבל ברוב המוחלט של המקרים – זה רק יחמיר את המצב, ויגרום לכם להשיג את האפקט ההפוך בדיוק ממה שניסיתם להשיג!

צרו ערכים בוויקיפדיה
יצירת ערכים וויקיפדיים הכוללים את שמכם יכול להיחשב כדבר טוב ביותר, וזאת מכיוון שוויקיפדיה הוא אתר אשר מוערך מאוד על ידי גוגל, וברוב המוחלט של המקרים – ידורג בחלקו העליון של העמוד הראשון ולכן זהו טיפ רב עוצמה לניהול מוניטין מקוון, יש רק סייג אחד – וויקיפדיה הוא אתר הנתון לביקורת של קוראים ושל עורכים. הערך חייב להיות מגובה במקורות חוץ הנחשבים לאמינים כגון: הרצאות, פרסים/הישגים ומאמרים עניינים מוכחים שהתפרסמו כבר בעבר באתרים בעלי סמכות. שימו לב שאם הופיעו או יופיעו פרסומים שליליים חדשים, אתם עלולים "להוסיף שמן למדורה".

כתבו סקירה טכנית (Whitepaper) בתחום מומחיותכם
סקירה טכנית מפורטת בתחום ההתמחות הראשי שלכם, או כל מסמך אינפורמטיבי יסודי בנושא בו המומחיות שלכם באה לידי ביטוי, ופרסומו באתר פופולרי ומכובד, יכולה לעשות שירות טוב לשמכם ברשת.

צרו אינפוגרפיקה
מומלץ ליצור אינפוגרפיקה כחלק מפוסט בבלוג או ממאמר שפרסמתם. תרשים שכזה יופיע בחיפוש התמונות, והוא יכול להכיל מילות מפתח.

הגיבו בבלוגים רלוונטיים, קהילות מקוונות ופורומים
מצאו בלוגים טובים, אתרים סמכותיים, פורומים וקהילות בתחומי העיסוק שלכם, ועקבו אחריהם על בסיס יומיומי. הקפידו לבדוק אותם לעתים קרובות, ולראות אם עלה נושא חדש לדיון, או שעלו תגובות חדשות בדיון קיים, והשתדלו להגיב בהם תגובות ענייניות ומעניינות מדי יום. מצב שכזה גם יכול לאנדקס את השם שלכם בתוצאות החיפוש, וגם וגם מעלה את הסמכות שלכם בעיני הגולשים האחרים.

הסירו קישורים שליליים ככל שניתן
קשה מאוד, ולפעמים עד בלתי אפשרי, להסיר תוכן שפורסם אבל עדיין זה לא אומר שלא שווה לנסות. כיצד עושים זאת? פנייה ישירה אל מחבר הטקסט או בקשה ישירה ממנהל האתר. הכינו את עצמכם נפשית לעובדה שיש ביקורות ופוסטים באתרים שונים שפשוט אי אפשר למחוק, לא משנה כמה תנסו.

כתבות "אורח"
כתיבת מאמר או פוסט בבלוג המתמקד בתחומי העיסוק שלכם יכולה להועיל מאוד לאזכור שמכם ברשת בצורה חיובית. כמו כן, זו דרך מצוינת לקבל קישורים נכנסים אל האתר שלך, דבר המועיל גם מבחינת SEO וגם מבחינת תנועה נוספת לאתר.

מעוניינים לדעת עוד? אולי חוות דעת של אנשי מקצוע בנוגע לפרקטיקה של הדברים? צרו עמנו קשר על מנת לקבוע פגישת ייעוץ!

About the Author

אלון זכאי, מייסד ומנכ"ל A-2-Z, חברת שיווק בינלאומי באינטרנט.
מבכירי אנשי השיווק באינטרנט בישראל, בעל שנים של ניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי.
בנה ומעביר מערכי הדרכה בנושאים השונים של השיווק, המוניטין והנגישות ברשת – כולל הרצאות, סדנאות מעשיות, קורסים, הדרכות וימי עיון. כותב משותף של שני הספרים: "שיווק נכון באינטרנט" ו-"שיווק נכון בפייסבוק".