10 טיפים מנצחים לניהול מוניטין במדיה החברתית

woman-1446557_640

10 טיפים מנצחים לניהול מוניטין במדיה החברתית

אחוז גבוה מאוד מכלל העסקאות מתחיל באינטרנט. כשלקוח מתעניין במוצר או שירות מסוימים, במקרים רבים הוא יבחר לפנות תחילה לאינטרנט, לבצע השוואה ומחקר לקראת הקנייה העתידית, אפילו אם הרכישה עצמה לא תתבצע בסופו של דבר באותו אתר או באינטרנט בכלל.

אותו חיפוש תמים, לכאורה, מעלה שתי שאלות מרכזיות:
– האם אותו חיפוש עשוי לחשוף תוצאות שליליות בגוגל ולפגוע בחברה ובשמה הטוב?
– ומה לגבי חוסר נוכחות ברחבי האינטרנט וההשפעה הצפויה על החברה ומכירותיה?

אם לקוח רואה בדף התוצאות הראשון בגוגל דבר שלילי עליכם או על החברה שלכם, קיים סיכון עצום לאבד את המכירות. ניהול מוניטין טוב ונכון באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט, יציג בדף הראשון בגוגל את התוצאות הטובות ביותר עבורכם וימצב אתכם כחברה האמינה והטובה בתחומכם.
מאמר שהתפרסם באתר recoverreputation.com מציע מספר טיפים שימושיים אשר יכולים לעזור לכם להגן עליכם ועל החברה שלכם. ליקטנו עבורכם את 10 הטיפים המעניינים והשימושיים ביותר לניהול המוניטין האישי או העסקי בעזרת המדיה החברתית:

1 – לינקדאין – הכי טוב לקשרים עסקיים!

מומלץ לפתוח פרופיל אישי עם שמכם המלא, ולדגם אותו עד לרמת 'מאסטר', וכן דף חברה בלינקדאין, ולמלא את כל הפרטים, כולל פרטי הקשר וקישורים לאתר שלכם.

2 – פעילות בפייסבוק

לפתוח פרופיל אישי או דף עסקי לחברה לפי העניין, להטמיע את ההגדרות הנכונות עבור מנועי החיפוש, לכתוב ולהעלות מספר פוסטים בשבוע כדי שהדף יהיה פעיל ומעודכן, להעלות פוסטים איכותיים לא רק הודעות על מבצעים, אלא גם הודעות בעלות ערך לגולשים ולעוקבים. כמו כן, יש לייצר מעורבות אמיתית עם קהילת החברים כגון להוסיף תמונות, לשאול שאלות, להגיב לפוסטים של אחרים ועוד.

3 – ציוץ יומי בטוויטר

חברת גוגל מגבירה כל הזמן את היישום של טריגרים מהמדיה החברתית בתוצאות החיפוש ולכן, אחרי פייסבוק, טוויטר הוא מקור מצויין לניהול מוניטין מקוון. יש לאסוף עוקבים איכותיים, לפרסם מידע מועיל ולקשר אותו חזרה לאתר שלכם. רצוי לצייץ באופן עקבי, עדיף כל יום.

4 – אינסטגרם: הפלטפורמה החמה לצעירים, ובכלל

יצירת חשבון והוספת תמונות ברמה שבועית או אפילו יומית, יעזור לדכא קישורים שליליים בחיפושים. אם אפשר, הצגת תמונות תוך התמקדות נושאית.

5 – גוגל+ / גוגל עסקים עדיין חשוב

ליצור חשבון ולפרסם מספר פוסטים בשבוע. לעקוב אחר המשפיעים בתחום שלכם ולהגיב להם. מאחר שזו פלטפורמה של גוגל, הוא יאונדקס מהר מאוד – ובכך ישפר את ניהול המוניטין המקוון שלכם. עליכם לפתוח גוגל עסקים ולמלא את כל הפרטים, כך שכשמחפשים את שם המותג המלבן הגדול של גוגל עסקים יופיע בראש הדף, לצד התוצאות.

6 – פינטרסט להוספת מידע ויזואלי

למידע ויזואלי יש השפעה מאוד חזקה. לעשות לייקים לאחרים ו- PIN לתמונות מרשימות. רצוי לפרסם תמונות אחרי 8 בערב או בסופי השבוע. לנסות לצבור עוקבים ולפתח תצוגות צבעוניות ומובנות בהקשרן ובנישה ספציפית.

7 – ליצור סרטונים ביוטיוב

זו אחת הדרכים החזקות ביותר לתיקון מוניטין דיגיטלי. ליצור סרטון קצר ומקצועי ככל האפשר, שמתמקד בכם ובדברים החיוביים שאתם עושים, זאת אומרת לספק מידע שימושי ומועיל. בנוסף, לרכז את כל הסרטים שלכם בערוץ יוטיוב ממותג שלכם, עם קישור לאתר הראשי, ולשלב סרטונים מתוך הערוץ באתר ובפייסבוק ועוד.

8 – Vimeo

וימאו הוא אתר אינטרנט לשיתוף וידאו בדומה ליוטיוב, משתמשיו יכולים להעלות, לשתף, ולצפות בתכנים בו. האתר יושב על שרתים הנמצאים בארצות הברית, והוא בעל פרופיל בדירוג גבוה, לעתים אפילו מעל יוטיוב שבבעלות גוגל.

9 – אתרי דיונים, קהילות ופורומים

לאתרים כגון fxp.co.il, ynet.co.il, tapuz.co.il, hydepark.co.il ועוד, יש פופולריות והם צוברים חדשות והערות בנושאים שונים. יש למצוא את האתרים הרלוונטיים לתחומי הפעילות שלכם, ליצור שם חשבון ולהשתתף בפוסטים, בדיונים ובתגובות.

10 – יצירת ביקורות באתרים רלוונטיים

לאתרי ביקורות יש פרופיל תקשורתי גבוה וזו דרך טובה לקדם את המוניטין באינטרנט. ליצור כמה ביקורות לגיטימיות עבור מקומות אהובים ולהימנע מלכתוב כתבה עצמית מהללת או תוך התחזות לאחרים – זה לא חוקי ועלול לגרום נזק רב במידה וייחשף.

לסיכום:
שליטה על המוניטין שלכם ברשתות החברתיות אפשרית – אם תבחרו באסטרטגיה הנכונה ותפעלו באופן מושכל ומתוזמן עם כל הכלים שעומדים לרשותכם. תוכלו למצוא עצות וטיפים נוספים בכתבות אחרות שהכנו במסגרת סדרת המאמרים בנושא ניהול מוניטין דיגיטלי.

מעוניינים לדעת קצת מעבר? צרו עמנו קשר וקבעו איתנו פגישת ייעוץ!

About the Author

אלון זכאי, מייסד ומנכ"ל A-2-Z, חברת שיווק בינלאומי באינטרנט.
מבכירי אנשי השיווק באינטרנט בישראל, בעל שנים של ניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי.
בנה ומעביר מערכי הדרכה בנושאים השונים של השיווק, המוניטין והנגישות ברשת – כולל הרצאות, סדנאות מעשיות, קורסים, הדרכות וימי עיון. כותב משותף של שני הספרים: "שיווק נכון באינטרנט" ו-"שיווק נכון בפייסבוק".