מהם שלושת השלבים המנצחים לפיתוח אסטרטגיה לניהול מוניטין ברשת?

אסטרטגיה לניהול מוניטין ברשת

מהם שלושת השלבים המנצחים לפיתוח אסטרטגיה לניהול מוניטין ברשת?

המהירות והעוצמה שבהם תודעה רעה קונה לה אחיזה ברשתות החברתיות, הופך את ניהול המוניטין ברשת (ORM: Online Reputation Management) למרכיב קריטי באסטרטגיה השיווקית והמיתוגית של כל חברה. אף אחד לא יודע בזמן אמת עד כמה מכפישים אותו ברשתות, את המותג שלו או את החברה שלו. נכון או לא נכון, מה שאומרים וכותבים ברשת משפיע בעוצמה על איך ומה כל העולם חושב עליך. מוניטין רע הוא סכנה קיומית מספר אחת.

הכתב Ron Jones התייחס לכך במאמר שהתפרסם ב-ClickZ, ומתאר תהליך של 3 שלבים לניהול מוניטין חיובי/
לתוכן מקוון יש תפקיד מכריע באסטרטגיית ניהול המוניטין, אולם, לפני שמייצרים את התוכן, חייבים להגדיר אסטרטגיה נכונה כדי להגן בהצלחה על המותג מפני המוניטין הרע. הנה שלושה שלבים לניהול מוניטין טוב:

שלב 1: מעקב וניטור
בטרם פעולה לומדים את הנאמר ומודדים את מהות הסנטימנט ועוצמתו. מפעילים שיטות וכלי ניטור ופיקוח לטוויטר, לפייסבוק, ליוטיוב, לבלוגים ולטוקבקים, בעזרת זיהוי מילות המפתח שמייצגים את המותג, את החברה או כל דבר אחר. הדוחות שמופקים ע"י כלי התוכנה, ממפים ומגדירים את מידת החומרה של הבעיה.

שלב 2: הערכה ופרשנות
לומדים את הדוחות כדי להעריך את המגמה ולפרש את המשמעות האמיתית של הדברים. על בבסיס הפרשנות קובעים את אסטרטגיית הפעולה שמניעה את ניהול המוניטין בכיוון הנכון. מסווגים את הבעיות לתחומים שונים, כגון: חִיוּבִי, שלילי, מיתוג, כוח אדם, אֵזוֹרִי, תעשיית הקשורות ועוד.

שלב 3: התערבות ופעולה
יוצרים תוכנית פעולה שממוקדת בסדרי עדיפויות עבור כל אחד מהתחומים שסווגו בשלב 2. התוכנית מפרטת כיצד ומתי פועלים כדי ליזום ולנווט את התהליך בהתאם לאינטרס הקיומי. עכשיו מתחילים בביצוע כשמפעילים כלים ותגובות בערוצים השונים, כגון תגובות ישירות על פוסט בבלוג או מאמר או פעולת יח"צ שמטפלת בחששות או בתפיסות מסוימות.
פעולה יזומה היא מרכיב חיוני בכל אסטרטגיה לניהול מוניטין. מפתחים קמפיין SEO שמדכא תוכן שלילי בעזרת תוכן חיובי טרי. יש לתכנן ולהכין מראש מסרים חיוביים, מאמרים, הודעות לעיתונות וכו', כדי להבטיח זרימה עקבית של תוכן תומך מוניטין בערוצים שונים בהלימה ללו"ז העסקי/שיווקי.

ניהול מוניטין ברשת הוא תהליך מחזורי. ברגע שהסתיים שלב 3, יש לחזור לשלב 1 כדי לעקוב ולנטר את ההשפעה שהיו למאמצי ניהול המוניטין – וחוזר חלילה. ייעוץ מקצועי נאות מאפשר קביעת מדיניות שמפעילה אסטרטגיה שמגיבה במהירות לדברים רעים או טובים שצצים ברשת. הסלמה יכולה לקרות בן לילה והכרחי להיות מוכנים לפעול בהתראה של רגע על פי תוכנית מגירה. צור איתנו קשר עוד היום, ואנחנו נכין את תוכנית הפעולה שלך להתמודד עם כל סיטואציה אפשרית ברשת!

About the Author

אלון זכאי, מייסד ומנכ"ל A-2-Z, חברת שיווק בינלאומי באינטרנט.
מבכירי אנשי השיווק באינטרנט בישראל, בעל שנים של ניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי.
בנה ומעביר מערכי הדרכה בנושאים השונים של השיווק, המוניטין והנגישות ברשת – כולל הרצאות, סדנאות מעשיות, קורסים, הדרכות וימי עיון. כותב משותף של שני הספרים: "שיווק נכון באינטרנט" ו-"שיווק נכון בפייסבוק".