ניהול מוניטין דיגיטלי – חובה לכל עסק במאה ה-21

ניהול מוניטין דיגיטלי – חובה לכל עסק במאה ה-21

מהו ניהול מוניטין דיגיטלי?

כל עסק זקוק לניהול מוניטין. הוא צריך לדעת כיצד לפרסם את עצמו ואת השירותים/מוצרים שהוא מספק, וכיצד להתמודד עם פרסום שלילי, מוצדק או לא, כאשר פרסום כזה עולה. בעבר, ניהול מוניטין בישראל התרכז בערוצים צרים – בעידן שלפני האינטרנט, היה צורך השגחה על מספר קטן של עיתונים יומיים וערוצי טלוויזיה ורדיו. במאה ה-21, מספר הערוצים בהם יש צורך להתנהל נראה כמעט אינסופי: אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, מנועי חיפוש… כולם צריכים להיות "על הרדאר" של העסק שלך, כדי לוודא שהמוניטין הדיגיטלי של העסק לא נפגע.

עד כמה חשוב ניהול המוניטין הדיגיטלי?

האינטרנט, על שלל הערוצים הפעילים בו, הוא כיום מקור המידע העיקרי עבור כלל האוכלוסייה. כאשר אדם מחפש שירות או מוצר, סביר שהוא יחפש תוצאות עבורם במנוע החיפוש, או יפרסם שאלה בה הוא מבקש חוות-דעת ברשת החברתית המועדפת עליו. כך מגיע מידע לציבור במאה ה-21.

אך בניגוד לאמצעי התקשורת המסורתיים כגון העיתונות המודפסת, הרדיו והטלוויזיה, לרוב הגורמים שמפרסמים באינטרנט אין עורך או וועדת אתיקה. ברוב הבמות באינטרנט אפשר לפרסם הכול, באופן מיידי – גם דברים שליליים, על העסק שלך. איך ניתן לשלוט בסיטואציה? ניהול מוניטין דיגיטלי או בשמו השני – ניהול נכסים דיגיטליים.

המיידיות הזו שבה ניתן לפרסם דברים על העסק שלך באינטרנט משתלבת עם עוד תכונה בולטת של הרשת: יש לה זיכרון ארוך. גם הודעה שנכתבה לפני שבע שנים יכולה להופיע בעמוד הראשון של חיפוש תוצאות גוגל על העסק שלך, אם הבמה שבה התפרסמה ההודעה הזו מספיק חזקה ופופולארית. בנוסף, היות והחיפוש מבוסס על מילים, תוצאות חיפוש יכולות להעלות ברשת את שם העסק שלך בהקשר לביטוי שלילי – גם אם בקישור שהתוצאות מובילות אליו ההקשר הוא אחר לגמרי.

קיצורו של דבר, בעולם הדיגיטלי העכשווי הברירה היא בין ניהול המוניטין של העסק שלך, לבין לתת לכלל משתמשי האינטרנט (ובכלל זה המתחרים שלך) לנהל אותו.

About the Author