שיימינג

הכל על "שיימינג"

לא פעם ולא פעמיים שמעתם לוודאי את המונח "שיימינג" באינטרנט. מה באמת משמעות הביטוי, מה תופעותיו ואיך ניתן להתמודד איתו? קראו וקבלו מענה לכל השאלות.
הביטוי "שיימינג" (באנגלית: Shaming, מהביטוי האנגלי לבושה), כשמו כן הוא, היא תופעה של ביוש אדם פרטי או מותג כלשהו באינטרנט ובפרט ברשתות החברתיות.

איך זה נראה?
תופעת ה"שיימינג" ברשת מתבצעת כאשר נעשה פרסום פוסט של תלונה כלפיי אדם או גורם מסויים, הוא לרוב נלווה בציון השם הפרטי או תמונה של האיש או הגורם. בגלל כוחן הרב של המדיות החברתיות, הפוסט יכול להיחשף בפני כמות גדולה של אנשים ולהפוך וויראלי. נוסף לתלונה המובעת, אנשים חיצוניים יכולים לעשות לייק (LIKE) ולשתף (SHARE) את הפוסט, ואף להטיח עלבונות שונים במושא הפוסט.
הבעייתיות בתופעה היא שברוב המקרים, התלונה מקבלת הד ציבורי ואילו תגובתו של מושא הפוסט לא נשמעת. הדבר עשוי לגרום לפגיעה בשמו הטוב של האדם או הגורם, לגרום לו למבוכה ואף לתסכול נפשי.

אז מה אפשר לעשות?
1. דיווח לפייסבוק- במידה ונעשה שיימינג בפייסבוק, יש לדווח על הפוסט הפוגעני ובאמצעות תהליך מול הרשת החברתית לדאוג להסירו.
2. פעולות SEO- באמצעות ניהול מוניטין ומיתוג אישי באינטרנט, יש להקטין את החשיפה של התוכן הפוגעני בתוצאות החיפוש הן באתרים והן בפלטפורמות חברתיות שונות
3. משוב לתלונה- כאשר אין ברירה, ניתן להשיב בצורה שקולה לתוכן השלילי שהתפרסם במטרה לאזן את הרושם שנוצר ולתת מקום לתגובה
4. פעילות במסגרת פייסבוק- הגברת הפעילות ברשת שמאירה את האדם או המותג באופן חיובי. פתיחת מגוון קבוצות, עמודים, אירועים ופרופילים שישימו דגש על פעילותו החשובה והטובה של האדם או הגורם, וכך ייגברו על פני הביקורת השלילית.
5. אמצעים משפטיים- במידה וכל הניסיונות לא צלחו ניתן לפנות לעורכי דין שמנוסים בתחום תוכן פוגעני ברשת
צריכים עזרה בניהול המוניטין שלכם באינטרנט וברשתות החברתיות? אל תהססו, אנחנו כאן בשבילכם.

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם (דיסקרטיות מובטחת):

שיימינג